آشنایی با شاخص ترین ارزهای دیجیتال برتر جهان (بخش اول)

گروه آرکا تریدر - قویترین گروه ترید در غرب آسیا - ترید ، تحلیل ، سرمایه ، سیگنال ، آموزش

۱. بیت کوین (BTC): اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز که موفق عمل کرد. به‌گفته ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، سازنده آن، این ارز دیجیتال ایجاد شده تا «ارسال پرداخت‌های آنلاین از یک طرف به طرف دیگر به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به یک مؤسسه مالی» را امکان‌پذیر کند.

لوگو بیت کوین آرکا تریدر

۲. اتریوم (Ethereum): اتریوم فرزند شگفت‌انگیز دنیای ارزهای دیجیتال است و به‌عنوان زیرساخت بیشتر نرم‌افزارهای غیرمتمرکز عمل می‌کند. اتریوم قراردادهای هوشمندی را ارائه می‌دهد که برنامه‌های کامپیوتری با تضمین اجرا هستند و وقتی پیاده‌سازی شوند، هیچ‌کسی امکان تغییر آن‌ها را ندارد.

۳. تتر (USDT): یک استیبل کوین متمرکز با پشتوانه دلار است. هر واحد USDT همیشه برابر با یک دلار است. (استیبل کوین‌ها (Stablecoins)، ارزهای دیجیتال باثبات یا ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، یکی از نوآوری‌های جالب دنیای ارزهای دیجیتال هستند. می‌دانید که ویژگی بارز این ارزها، ثبات قیمت آنهاست. قیمت این ارزها در شرایط مختلف ثابت است و مانند سایر انواع ارزهای دیجیتال دچار نوسان نمی‌شود.)

لوگو تتر گروه آرکا تریدر

۴. پولکادات (DOT): یک پروتکل منبع‌باز است که هدف آن اتصال همه بلاک چین‌های مختلف و فراهم‌کردن امکان همکاری آن‌ها برای انتقال همه نوع داده است. پولکادات از رقیب‌های اتریوم محسوب می‌شود.

۵. کاردانو (ADA): بلاک چین دیگری است که در تلاش است تا مقیاس‌پذیری، تعامل‌پذیری و پایداری ارزهای دیجیتال را بهبود ببخشد. دارندگان این ارز دیجیتال حق دارند در خصوص هر تغییری که برای بهبود عملکرد شبکه پیشنهاد می‌شود، رأی خود را ارائه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *